Veel gestelde vragen

 

Registratie en abonnementen

 

Ik wil op rekening bestellen, maar ben geen vaste klant of (semi-) overheidsinstelling. Kan dit?

Wij beoordelen dit graag voor u. Neem contact met ons op.

 

Gebruik van het Hodas systeem

 

Kan ik in één bestelling producten bestellen voor verschillende locaties?

Nee, dit kan niet. Aangezien de producten naar verschillende locaties verzonden moeten worden, moet er per locatie besteld worden.

 

Staan de controle periodes vast, of kan ik zelf instellen wanneer ik mijn producten moet  controleren?

U kunt zelf de door u gewenste controle periode aangeven/wijzigen in het Hodas systeem. Dit kan zolang de uiterste houdbaarheidsdatum niet wordt overschreden.

 

Waarom kan ik voor sommige producten geen omruilperiode invullen?

Dat kan alleen bij "Omruilproducten".

 

Kan ik de status van afhandeling van een ruiling ergens volgen?

Jazeker, in uw Hodas account vindt u onder "Orderstatus" een volledig overzicht van de status van al uw orders, inclusief de ruilingen.

 

Is er een overzicht van al mijn producten op al mijn locaties?

Jazeker, in uw Hodas account vindt u onder "Beheer je geregistreerde producten" een volledig overzicht van al uw producten in al uw locaties. U kunt ook "filteren" op een specifieke locatie/gebouw, en zelfs op de ruimte binnen het gebouw.

 

Kan ik zelf nieuwe locaties of ruimtes toevoegen?

Jazeker, in uw Hodas account kunt u bij "Beheer je locaties" zelf nieuwe locaties of ruimtes toevoegen/wijzigen.

 

Kan ik producten naar andere locaties verplaatsen?

Jazeker, u heeft alle vrijheid om producten in uw organisatie te verplaatsen. In uw Hodas account kunt u de locatie aangeven met behoud van de door u ingegeven controle termijn en de uiterste houdbaarheidsdatum.

 

Kan ik ook eigen producten opnemen in het Hodas systeem ter registratie?

Jazeker,  u bent vrij om elk product, of elke informatie welke voor u belangrijk is, in het Hodas systeem per locatie te registreren.

 

Kan ik ook Eerste hulp of BHV gerelateerde informatie opslaan?

Jazeker,  in het tabblad mijn locaties bewerken, kunt u allerlei gegevens oploaden, zoals foto`s, vluchtplannen, excel of Word files, enz. 

 

Kan ik ook andere of eigen producten opnemen in het Hodas systeem en de houdbaarheidsdatum automatisch laten bewaken?

Jazeker,  elk product met een houdbaarheidsdatum kunt u in het Hodas systeem registreren en door Hodas laten bewaken. Zelfs uw eigen producten. In het geval van een eigen AED registreren wij alleen de AED als totaalproduct, en niet separaat de electroden en accu.

 

Verbanddozen

 

Het systeem meldt dat de omruil/controle datum bereikt is, en het zegel van mijn verbanddoos is verbroken. Wat moet ik nu doen?

Niets, er wordt automatisch een vervangverbanddoos naar die locatie gestuurd.

 

Het Hodas systeem meldt dat de omruil/controle datum bereikt is, en het zegel van mijn verbanddoos is niet verbroken. Wat moet ik nu doen?

Ga naar "Mijn producten" in uw Hodas account, en geef voor dit specifieke product aan dat er geen ruiling hoeft plaats te vinden. De controle datum wordt hierdoor verschoven naar de volgende door u bepaalde controle periode.  

 
Wat moet ik doen als mijn verbanddoos niet geopend is, maar volgens het zegel over de uiterste houdbaarheidsdatum is?

Dit zal in normale situaties nooit gebeuren omdat het Hodas systeem dit automatisch onderhoud. Als dit toch het geval is dient u contact met ons op te nemen.

 

De wandhouder van mijn Hodas verbanddoos is gebroken. Wat nu?

Bij iedere levering wordt de verbanddoos inclusief wandhouder verzonden. U kunt deze gebruiken om de defecte wandhouder te vervangen en de oude retour te zenden. De kosten voor vervanging wordt op uw afrekening meegenomen.

 

Wat moet ik met mijn oude verbanddoos doen wanneer ik de nieuwe ontvangen heb?

Zodra u de nieuwe vervangverbanddoos ontvangen heeft, stuurt u de oude verbanddoos zo spoedig mogelijk in dezelfde verpakking retour naar Hodas

 

AED

 

Waarom kan ik voor mijn AED geen losse electroden of batterijen bestellen?

In het geval van een eigen AED registreren wij de AED als totaalproduct, en niet separaat de electroden en accu. Bij controle of vervanging worden de producten verzonden met vermelding van locatie en serienummer en meteen in HODAS geregistreerd zodat alle informatie meteen weer up-to-date is.

Navigatie